Hát én immár kit válasszak… a magán egészségügyben?

Blog | 2019

Csodák és varázsszavak, hangzatos ígéretek és imponáló statisztikák – mind megtaláljuk az interneten, ha magán egészségügyi szolgáltatókat vagy magán egészségbiztosítást keresünk. Annyi az információ, hogy az egyszerű ember könnyen eltéved, és nehezen talál vissza a számára optimális ösvényre: a minőségi szolgáltatáshoz. Kiben bízhatunk? Milyen adatok alapján válasszunk biztosítót vagy szolgáltatót? Hogyan ellenőrizzük az adatok és az ígéretek hitelességét? Mit kell mérlegelni például egy komolyabb egészségbiztosítás kiválasztásánál?

Túl szép, hogy igaz legyen?

A mindennapi életben a bizalom alapja a hihető ígéret. Ugyanezért kell hihetőnek lennie az egészségbiztosítási ajánlatnak is, különben nyugodtan gyanakodjunk, hogy nem is rólunk szól a történet, hiszen ennyiből nem lennének képesek például egy életmentő műtétet finanszírozni. A „reális” értéke mi magunk vagyunk, tehát nyugodtan hallgassunk az ösztöneinkre és a megérzéseinkre az első benyomás alkalmával. Azért is, mert csak így fogjuk feltenni a számunkra fontos, döntő szempontokat tartalmazó kérdéseket.

Kékvérű garanciával könnyebb?

Nem is az arisztokratikus modor a lényeg, hanem a hitelesség és a szolgáltató vagy a biztosító háttere. Egy olyan sok éves tapasztalattal működő, nemzetközi háttérre alapozó magán egészségbiztosító például, mint a MediHelp biztos nem engedheti meg magának, hogy „kategórián” aluli, azaz minőségi kompromisszumokkal kialakított ajánlatot tegyen. A „kékvérűséghez” az is hozzátartozik, hogy önmaga irányában is igényes, vagyis csak olyan egészségügyi szolgáltatókkal szerződik, akik maguk is kiemelkedő szakmai és szolgáltatási nívót képviselnek.

Konkrétumok és tiszta elszámolás

Minél részletesebb egy csomagajánlat, annál pontosabban tudjuk felmérni, mire van szükségünk és melyiket válasszuk. A profi egészségbiztosító az ellátás fajtái szerint differenciálja ajánlatait, mindegyiket beárazva. Ez a nyílt és áttekinthető kommunikáció alapvető biztosíték a stabil működésre, hiszen nyilván fölöslegesek volnának a rejtett költségek, ha minden tételesen szerepel az ajánlatban. Időt is spórol mindkét fél az ilyen konstrukciókkal, ugyanis előre fel lehet készülni a döntéshozatalra, akár egyetlen tárgyalással.

Az idő, a pénz és a visszajelzések

Hosszú ideje működik, reális összegekből gazdálkodik, és stabil ügyfélköre van: ez a három számszerűsíthető adat, ami garancia lehet a profi egészségbiztosítóra. Érdemes ügyfél-elégedettségi adatokat felkutatni és összehasonlítani a biztosítók ajánlatait, de jó érzékkel akár az 5 legnagyobb piaci szereplő működéséből kiszűrhetjük a lényeget. Nem kell orvosnak lennünk ahhoz, hogy tudjuk, mit jelent a profi ellátás és nem kell közgazdásznak tanulnunk, hogy értsük, mi fán terem az átláthatóság. A legjobb persze, ha magunk győződünk meg a biztosító színvonaláról, tehát bátran kérjünk ajánlatot!

Részletek hamarosan